Na bruslích: Prostějov - Kostelec na Hané

Sdílet

Konečně se mi podařilo projet letos (a částečně už loni) dostavěnou cyklostezku mezi Prostějovem a Kostelcem na Hané. Nejen svou délkou u mě aspirovala na nejlepší bruslařskou stezku v Prostějově. A jak to dopadlo? Bohužel ne ideálně: cyklisté jsou jistě spokojeni, ale vyznavači bruslí budou vždy minimálně 3× nasraní…

Délka trasy: 4,3km

Dosud jsem v Prostějově jezdil na bruslích jen na dvou trasách:

  • směrem na Bedihošť (cca 3,2km)
  • směrem na Smržice (cca 1,7km)

Přičemž ta Bedihošťská se mi líbila více, protože byla delší a také (možná subjektivně) širší než Smržická trasa. Ostatní stezky – pokud opravdu v PV nějaká další začíná – mě nějak minuli a po Prostějově to není vono. (i když jsou tam místa na doplnění tekutin…)

Vzdálenost \Kostelecké -linky- je 4,3 km\, což už dává předem pocit, že ji nesjedete za 5 minut :) Stezka je díky odbočkám na Smržice a Čelechovice na Hané rozdělena na zhruba 4 shodné části – každý má okolo 1 kilometru. Díky tomuto rozdělení si můžou \„slabší\“ bruslaři svůj trénink bezbolestně zkrátit…

Průjezd trasy

Ačkoli jsem parkoval v Kostelci a jel směr Prostějov a zpět, popisovat budu cestu opačnou.

Začátek stezky v PV je u fotbalového stadionu LeRKu (bývalých Železáren). Zaparkovat lze přímo u stadionu (ul. Sportovní) nebo v ulici Bratří Čapků. Pokud nebude hokej, tenis, basket nebo volejbal, neměl by být problém…

První úsek – stadion – odbočka Smržice 1 – je pěkně široký. Cyklostezka je po přejetí mostu Hloučela využívána i jako silnice pro tamní domy a zahrady, což může v budoucnu způsobit nějaký problém, ale teď si naopak můžete užívat širší cesty než po zbytku trasy. Konec prvního úseku je pak \„nejtěžší\“ stoupání celé trasy. Silnice do Smržic patří mezi docela využívanou tepnu, takže obezřetnost při přejetí je na místě.

Zde také narazíte na první problém trasy: poslední metry jsou vytvořeny zámkovou dlažbou s lego efektem. (čudlíky nahoře). Pro bruslaře neskutečněj vopruz. Takže při dojezdu k silnici budete 2 metry ničit svá ložiska a své zuby a totéž vás pak čeká po přejetí silnice na začátku dalšího úseku… Jako chápu to, ale proč tak důkladně sakra? nestačilo ty zámkovky udělat v šíři 20 cm s metrovým odstupem? A klidně 3 kusy…

Druhý úsek (odbočka Smržice 1 – odbočka Smržice 2, Tichá) vás seznámí s tím, co čekat po zbytku jízdy – nalevo pole, napravo koleje s případným vlakem a za nimi silnice s proudem aut. Šírka cesty je pak (hádám) 1,2m pro každý pruh – takže super.

Konec tohoto úseku a začátek dalšího je bohužel shodný s předchozím: legozámkovka. V duchu začínáte nadávat…

Třetí úsek (odbočka Smržice 2 – odbočka Čelechovice) na vás připravil druhý most – tentokát přes potok Romže. Most je udělaný jinak než ten první v Prostějově – má na začátku a na konci jakési hranoly, které musíte překročit… divné, hloupé, nahouby.

Na konci vás ale čeká už pořádné nasrání: cesta končí cca 10m (respektive 20m z druhé strany) a tyto metry jsou jen stěrkovou cestou!!! Teď už jsem nadával nahlas; ti kokoti nechali tuto část cyklostezky jak vjezd techniky na pole na obou stranách (teda takto si tovysvětluju). Nevím co za kokota za to může, ale projel bych se nejradeji po jeho prstech v bruslích. Jasně – cyklistům to nevadí, pro ně je to udusaná stezka, ale bruslaři jsou tímto nesmyslem namydlení. Čeká je zastavení a \„ťapání\“ na silnici, 5 metrů přes ni a opět \„ťapání\“ na cyklostezku. Prostě nahovno.

Poslední, čtvrtý, úsek by vám mohl přinést vůni nedalekého družstva (nebo co to je) nebo můžete potkat vedle stezky koně… Ukončení stezky je až za Kosteleckým nádraží – u zámečnictví. Lze u něj také zaparkovat, což využijí bruslaři z této strany.

Bohužel na cestě je dost kamínků a kamenů (až velikosti pěsti) – tento problém si pamatuju i z Bedihoště. Asi kolaři, když vyjedou z cesty na štěrk vedle a vrátí se něco na ni vemou s sebou. Dobré by bylo pravidelně projet stezku nějakým zametacím strojem, který ji vyčistil – ale to bych asi chtěl moc…

Shrnutí

Délka super, rozložení trasy na 4 téměr shodné úseky může být využito. Povrch dobrý, bohužel s kamínky na cestě. Ale 2 přejezdy silnic vás znechutí a ten poslední nasere. Škoda. Takto je pro me nejlepší trasou stále Beďihošť…

Doba vzniku první verze tohoto blogpostu: 53:17 (h:m:s)

Publikováno: 25.06.2010 11:54
Knedle

Související články

blog comments powered by Disqus