Návod: reklamace Kindle (po záruční době)
Svůj Kindle 3 jsem nosil poslední rok a čtvrt stále s sebou. Nosím jej
umístěn v takové té pánské kabelce přes rameno. A protože tam vleze
přesně, tak je bez obalu.
V půlce ledna jsem jej vytáhl v hospodě a chtěl si s ním ukrátit
chvíli čekání. Hodně jsem byl tehdy – jak to popsat – nasranej?
vystrašenej? zklamanej? No to je jedno – prakticky ihned jsem myslel na to,
jak to budu, se svou pseudoangličtinou řešit s podporou Amazonu.
Již dříve jsem četl jiné reklamace kupců kindle a tak jsem se vlastně ani moc nebál, že by v ní byl nějaký problém – jen to vykomunikovat:
Stav Kindle – poškozený e-link
Dislay byl na první pohled poškozený – zničený. Čáry skrz display jak svisle, tak vodorovně. Display taky vypadal, že je rozdělen na 3 části:
- horní stále obsahoval jeden ze spořičů
- klín zprava byl stále světlý
- ve spodní části se pak něco hejbalo při zapnutí/vypnutí/restartu…
Jak to reálně vypadá, můžete vidět zde:
Začátek reklamace
Než jsem se dostal na správnou kontaktní stránku, trochu mi to trvalo; nejkratší cestou je pak tento odkaz:
http://www.amazon.com/kindlesupport
V pravém sloupci – Self service – žluté tlačítko Contact Us
Pokud nejste přihlášení, budete k němu přinuceni – čímž se identifikujete a na další stránce vás pak amazon už naviguje v kolejích vašich přístrojů.
Nabídne vám 2 body pro určení \„vo co jde\“:
1/ vybrat, o které zařízení se jedná 2/ definovat váš problém – pěkně pomocí výběru z nabídky (navazující selectboxy)
a v bode tři si pak jen vyberete ten správný kanál komunikace
- telefon
- chat
V mém případě v bodu 2 jsem označil nabídky:
- Kindle device
- Problem with my Kindle
- a konečně popis problému: My Kindle has lines on screen
Kontakt s podporou Amazonu
- je zbytečné psát email – pravděpodobně (jako mě a i ostatním reklamujícím, které jsem čet) přijde vám odpověď od robota
- zda si zvolíte chat nebo telefon je asi jedno
- chat je zdarma, a v mém případě výhodnější, protože i když je angličtina bídná, tak mluvená je bídnější + google translator to jistí :) // taky si jej můžete na konci komunikace zkopírovat…
- telefon pak může být vhodné procvičení angličtiny,
doporučuje se volat přes skype, kde si zaplatíte kredit
- na stránkách amazonu je telefonní číslo pro \„mezinárodní\“ zákazníky 1–206–266–2992 – v emailu (který jsem přece jenom zbytečně napsal) ale přijde číslo 1–206–266–0927 // zda jsou platné oba, nebo jen jedno z nich (a které), netuším
v jakém státu podpora sídlí netuším (asi by to šlo dohledat), já chatoval s Shahidem :)
vlastní chat probíhal podle mě známého scénáře z načtených takyreklamací:
- jednou větou jsem popsal problem, poslat odkaz na fotky kindle (ulozene v dropboxu)
- podpora: restatoval jste? já: několikrát
- podpora: nabil jste kindle do plného stavu baterie? já: ano
- ok, vypadá to na zničený kus, uděláme výměnu
tím vlastně uznali reklamaci, ale u mě to reklamace nebyla, protože na kindle se vztahuje reklamační doba 1 rok a já byl už 3 měsíce z ní
- takže ta výměna v mém případě reklamace po záruční době nebyla zdarma – nabídli mi nový kus za 65$ – stejný model – tj. kindle 3 (nový stojí 139$)
- výměna se zvýhodněnou cenou za novější model \„bohužel není možná\“ – z obsahu věty jsem tak nějak odtušil, ze \„zatím\“ – asi až jim dojdou zásoby trojky…
- nadiktoval jsem část čísla z kreditky
- nadiktoval jsem adresu
- dostal jsem link na stránku, kde si mám vytisknout poštovní štítek a fakturu
- musím poslat kindle zpět – a to do 30 dní
Toť vše – celkem tak 20 minut
Zaslání poškozeného Kindle zpět Amazonu
- když jsem vytiskl stránku se štítkem a fakturou – vytiskla se faktura rovnou 3×
- zpět musíte poslat jen Kindle, příslušenství (nabíječka, usb kabel) si můžete nechat
- měl sem schovanou původní krabici, takže jsem ho do ní narval, krabici zalepil a odstranil z ní původní štítky; dolů šly bez problémů
- vytisklý štítek jsem vystřihl dle pokynů/čar a nalepil na krabici
balíček s Kindlem máte poslat pomocí dopravní firmy UPS – kontakty
jsou zde:
http://www.ups.com/dropoff?loc=en_CZ
Zavolal jsem tam, a s operátorkou se bez problémů domluvil:
- nadiktoval jsem jí číslo ze štítku, čímž se balíček dostal do jejich systému a UPS si pro něj přijede, tak jak potřebujete – třeba příští den
- mě/vás to nestojí nic
zajímavá situace byla u faktury (té 3× vytisklé)
- amazon vás žádá, ať je vložíte do balíku
- operátorka UPS mě požádala, ať je nedávám do balíčku, ale přiložím při předávání kurýrovi
- což se nestalo – kurýr kindle přebral, ale faktury přebrat nechtěl, zůstaly mi doma…
- o pár hodin později mi volají z UPS, kde jsou faktury, že je v balíčku nenašli (?!) – vysvětluju domluvu s operátorkou a odmítnutí kurýra přebrat je; domlouváme se na jejich zaslání emailem
- posílám email s linkem od amazonu, aby si je mohli vytisknout
takže drobná rada: faktury vhoďtě do nějakého igelitového futrálu a ten přilepte zvenku na balíček (já bych je vytiskl ještě jednou a ty další tři pro jistotu vložil dovnitř)
Konec dobrý, všechno dobré
histogram problému:
- sobota 14.1. – zjištění zničeného kindle
- úterý 17.1. – chat s podporou amazonu
- čtvrtek 19.1 – kontakt s UPS, domluva odvozu
- pátek 20.1. – UPS vyzvedává kindla
- PPL přiváží nový kindle
- neděle 21.1. – kontoroluju, zda odeslaný kindle opravdu cestuje, protože jsem z mailu UPS žádné potvrzení \„vše je ok\“ nedostal – balíček je v Německu
- pátek 27.1. – přišel mi mail od amazonu, že balíček dorazil
Mám tedy doma nový Kindle 3 za cenu 102$ (v přepočtu necelých 2100,–) – kde 65$ je kindle samotný, zbytek je dph, clo a doprava…
před vánoci jsem objednával do rodiny kindle 4, a ten stál kompleně
okolo 3000,–
tj. je to levnější +- 1000,–
celý problém jsem postupně sepisoval na foru webu amazon-kindle.cz: http://forum.amazon-kindle.cz/reklamace-frozen-display-x-ary-line-on-screen-t1314.html
bohužel jen pod přihlášením… (proto taky dělám tento souhrn)
Doba vzniku první verze tohoto blogpostu: 2:08:02 (h:m:s)